Hírek
Facebook    Linked In    RSS feed   
Főoldal > > Kiállítónk a Knauf Insulation

Kiállítónk a Knauf Insulation

Nyomtatóbarát változat|Elküldöm e-mailben
Szerző: Energiabarát | Dátum: 2017. február 24. 08:56
A Knauf Insulation öt éves kutató-fejlesztő munka eredményeképpen kidolgozta az ECOSE technológiát, amely révén az üveg szigetelőanyagok szálai egy szerves, teljesen természetes anyaggal köthetők össze, így otthonaink belső levegője teljes mértékben egészségessé válhat.
Kiállítónk a Knauf Insulation

A lakossági energiahatékonyságot segítő termékek, ezen belül is a hőszigetelő anyagok piacának dinamikus bővülésére és a leszigetelt családi házak számának megduplázódására számít 2020-ig a Knauf Insulation. A hazánkban 11 éve jelen lévő gyártó szerint a hőszigetelő anyagok piacát a következő években fellendítik az épületszigetelésre vonatkozó új, szigorúbb jogszabályi előírások, a hosszútávon várhatóan ismét növekedésnek induló energiaárak valamint az újra erőre kapó építőipar és a mindezek okán megélénkülő kereslet.

 

Most már mindenki tudja: a méret a lényeg

Magyarországon az elmúlt 10 évben jelentősen javult az épületek homlokzati és tetőszigetelésére alkalmazott hőszigetelő anyagok minősége. Ezt a trendet jelzi többek közt az is, hogy míg a 2000-es évek közepén a családi házak homlokzatán átlagosan 5 cm, addig ma már jellemzően 11 cm vastagságú hőszigetelés alkalmaznak az ingatlantulajdonosok. Ugyanez elmondható a tetőszigetelésről is, ahol a tíz évvel ezelőtti 8-ról átlagosan 15 cm-re nőtt az alkalmazott hőszigetelő anyagok vastagsága. A vastagabb szigetelőanyagok használatának térnyerése azért is örvendetes, mert szemléletváltozást tükröz: a fogyasztók immár tudatában vannak annak, hogy minden újabb 1 centiméternyi hőszigetelés 3-4%-os fűtési költség megtakarítást jelent a családi kasszában. A vásárlók minőségi szigetelőanyagok iránt növekvő igényét jelzi az is, hogy a homlokzati hőszigetelésre leggyakrabban használt polisztirollal szemben ma már egyre többen választanak tűzálló, páraáteresztő szálas szigetelőanyagot. A fogyasztói energiatudatosság fejlődésével párhuzamosan a szigetelőanyagok minősége is jelentősen javult az elmúlt évtized során és ma már a jobb hővezető képességű - a korábbi, átlagosan 0,044 helyett 0,039-es lambda értékű – hőszigetelő anyagokat részesítjük előnyben magastetők hőszigetelése esetén.

 

A Knauf Insulation Magyarországon
A gyártó közvetlen képviselete, amelyet 2005-ben alapítottak, először belga és cseh üveggyapot importtal foglalkozott. A nemzetközi akvizíciók és a kőzetgyapot, üveggyapot és fagyapot üzletágak integrációja során a Heraklith Hungária Kft. vette fel a Knauf Insulation Kft nevet.
A német, máig családi tulajdonban lévő cég elsőként kínált hazánkban teljes vertikumú anyagválasztékot mind a kőzet-, mind az üveggyapot hőszigetelő anyagok piacán.

 

A Knauf Insulation 2005-ben vásárolta meg és azóta is folyamatosan fejleszti az alsónemesapáti fagyapot gyárat, amely egyike Európa három  Knauf Insulation tulajdonú fagyapot gyárának, amelyek közül is a legköltséghatékonyabban működő egység, valamint az egyetlen olyan üzem, ahol koszorúszigetelési elemeket is gyárt a vállalat. A gyár 90%-ban exportra termel.

 

Élen a környezetvédelemben
A Knauf Insulation a környezetvédelmi újítások terén úttörő szerepet játszott az elmúlt évtizedben: Európa szerte és Magyarországon is elsőként vezetett be olyan hőszigetelő anyagot, amelynek kötőanyaga teljesen formaldehid és fenol-mentes. A korábban használt kőolajbázisú vegyületek helyett, a Knauf Insulation öt éves kutató-fejlesztő munka eredményeképpen kidolgozta az ECOSE technológiát, amely révén az üveg szigetelőanyagok szálai egy szerves, teljesen természetes anyaggal köthetők össze, így otthonaink belső levegője teljes mértékben egészségessé válhat.

 

Vezető szerep az iparágban és az energiahatékonysági szemléletformálásban
A Knauf Insulation 10 éves hazai jelenlétének egyik legfontosabb állomása volt a Magyarországon és Európában is elsőként, valós körülmények között megvalósított, épület energiahatékonysági összehasonlító vizsgálat, a Nálam Szigetelnek program. Ennek eredményeként a gyártó jóvoltából teljes körűen leszigetelt családi ház egy téli fűtési szezon alatt mindössze fele annyi fűtési célú energiát használt el az egyébként ugyanolyan műszaki tulajdonságokkal rendelkező szigeteletlen házhoz képest. A vizsgálat nem csak, hogy megkérdőjelezhetetlenül bebizonyította a hőszigetelő anyagokban rejlő energia-megtakarítási potenciált, de a nagyszabású akciót övező médiafigyelemnek köszönhetően a lakosság energiatudatosságának formálásában is mérföldkövet jelentett. A programról ugyanis a teljes hazai média mellett a Financial Times is beszámolt, a vállalat pedig az energiahatékonysági szemléletformálásban betöltött szerepe miatt elnyerte a tekintélyes Prizma díjat.


Kapcsolat: info.hu@knaufinsulation.com

Weboldal: www.knaufinsulation.com

Telefon: 06 92 - 550 - 900 / 06 23 - 889 - 844

 
Támogatók, médiapartnerek